كیفیت محتوای آموزشی دوره ابتدایی ارتقاء می یابد
نوشته شده توسط : boudika

'فاطمه قربان' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینكه خانواده ها هیچ نگرانی برای آغاز سال تحصیلی جدید نداشته باشند، افزود: امسال با توجه به اجرای نظام جدید آموزشی - 6.3.3 - ساماندهی نیروی انسانی و فضای آموزشی در استان ها در حال شكل گیری است و هیچ مشكلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: امسال برای اولین بار ساماندهی نیروی انسانی و فضای آموزشی به گونه ای انجام می شود كه تراكم و یا مازاد نیرو در هیچ یك از مناطق آموزش و پرورش وجود نداشته باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه اضافه شدن یك میلیون و 150 هزار نفر دانش آموز به آمار دانش آموزان دوره ابتدایی مشكلی را از نظر فضای آموزشی ایجاد نمی كند، یادآور شد: همه ساله حدود 12 میلیون و 800 هزار نفر دانش آموز در سیستم آموزشی به تحصیل می پردازند كه تاكنون پنج میلیون و 700 هزار نفر از آنان در دوره ابتدایی و مابقی در دوره متوسطه حضور داشتند.

قربان با تاكید براینكه با توانمندی ها و پتانسیل هایی كه در استان ها وجود دارد، كلاس های مورد نیاز برای استقرار نظام جدید آموزشی فراهم خواهد شد، خاطر نشان كرد: با بهره برداری از فضاهایی كه بلااستفاده است می توان كمبود فضاهای آموزشی را مرتفع كرد.

وی با یادآوری اینكه هم اكنون آمار مدارس و دانش آموزان دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در استان ها مشخص شده است، گفت: حتی ابلاغ انشایی معلمان ابتدایی هم صادر شده است.

این مقام مسوول در وزارت آموزش و پرورش از آغاز برگزاری كلاس های آموزشی برای پنج هزار مدرس میانی از 27 خرداد ماه جاری در تهران خبر داد و افزود: از نیمه تیر ماه امسال نیز آموزش معلمان در استان ها آغاز می شود.

** تراكم كشوری معلم 21 نفر است

قربان درباره تراكم معلم در كل كشور نیز اظهار داشت: هم اكنون تراكم كشوری معلم 21 نفر است یعنی به ازای هر 21 دانش آموز یك معلم در اختیار داریم.

وی در عین حال افزود: در دوره ابتدایی نمی توان رقم دقیقی را مشخص كرد چرا كه اگر در یك روستا حتی یك دانش آموز وجود داشته باشد باید یك معلم اعزام كرد، این در حالی است كه در شهرها برای هر 30 تا 35 نفر دانش آموز یك معلم در نظر گرفته می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دوره ابتدایی به لحاظ مسایل جسمانی، عاطفی و روحی و روانی دانش آموزان، امكان انتقال دانش آموزان روستایی به مدارس شهری وجود ندارد.

** راه اندازی 500 مدرسه قرآنی در دوره ابتدایی

قربان از راه اندازی 500 مدرسه قرآنی در دوره ابتدایی خبر داد و خاطر نشان كرد: اعتقاد ما بر این است كه دوره شكل گیری شخصیت دانش آموز از همان دوره ابتدایی است بنابراین امسال حداقل 500 مدرسه قرآنی برای سال تحصیلی 92-91 خواهیم داشت كه برای سال های آینده توسعه خواهد داشت.

وی با بیان اینكه در مدارس یادشده بجز آموزش دروس، حداقل دو ساعت آموزش قرآن خواهیم داشت، اضافه كرد: در مدارس ابتدایی، روخوانی و روان خوانی را به دانش آموزان آموزش می دهند، در حالی كه در مدارس قرآنی به جز بحث مهارت در روخوانی و روان خوانی قرآن، مهارت در درك مفاهیم قرآن نیز در دستور كار قرار دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاكید بر اینكه در مدارس قرآنی، دانش آموزان با اخلاق قرآنی تربیت خواهند شد، تصریح كرد: آموزش تخصصی قرآن در مدارس قرآنی، در سال تحصیلی 92-91 از پایه اول، دوم و سوم آغاز می شود.

قربان بیان داشت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز محتوای لازم برای حداقل دو ساعت را تدوین كرده و هم اكنون مراحل خود را طی می كند.

وی اضافه كرد: دوره آموزشی معلمان مدارس قرآنی در مرداد و اوایل شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد.

** ارایه دو كارنامه به دانش آموزان مدارس قرآنی

این مقام مسوول در وزارت آموزش و پرورش از ارایه دو كارنامه به دانش آموزان مدارس قرآنی خبر داد و گفت: یك كارنامه به درس هایی اختصاص دارد كه دانش آموز آنان را براساس برنامه درسی گذرانده و همچنین یك كارنامه قرآنی نیز دریافت خواهد كرد.

قربان افزود: این امر در دانش آموزان ایجاد انگیزه می كند و علاقه آنها را برای حضور فعال در این كلاس ها افزایش می دهد.

اجتمام ** 1788 **1569





:: برچسب‌ها: مکزیک , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: